Nieuws
MMFA, de Multilayer Modular Flooring Association, is verheugd aan te kondigen dat Jowat SE zich heeft aangesloten als geassocieerd lid.
Jan Dossche, voorzitter van de MMFA (COREtec® Floors), sprak zijn enthousiasme uit over deze nieuwste aanwinst:
“We zijn verheugd om Jowat SE te verwelkomen in de vereniging. Hun expertise op het gebied van lijmtechnologieën en hun toewijding aan duurzame praktijken zullen van onschatbare waarde zijn voor onze vereniging terwijl we samen werken aan het bevorderen van innovatie en milieudoelen binnen de modulaire vloerindustrie.”
ONTDEK EEN UNIFORME VISIE OP DUURZAAMHEID, ELEGANTIE EN DESIGN
BAU trekt opnieuw wereldwijde aandacht. De toonaangevende beurs keert begin 2025 terug naar München. Elke 2 jaar verzamelen architecten en professionals uit de sector op BAU om de laatste innovaties te ontdekken. Dit jaar zal Coretec® een van de hoogtepunten zijn met de onthulling van hun nieuwe visie voor de vloerdezenindustrie.
MMFA, de Multilayer Modular Flooring Association, is verheugd aan te kondigen dat Barlinek toetreedt als gewoon lid.
De voorzitter van MMFA Jan Dossche (COREtec® Floors) zei het volgende over het nieuwe lid: "We zijn blij dat de MMFA blijft groeien en daarnaast meer ervaring, expertise en middelen krijgt om onze gemeenschappelijke doelen op het gebied van duurzaamheid en innovatie na te streven. We verwelkomen Barlinek als nieuw lid, en kijken ernaar uit om samen te werken.”
In 2025 zal de laminaatvloerindustrie de markt blijven aanvoeren met milieuvriendelijke, duurzame en betaalbare producten. Aangezien consumenten steeds meer prioriteit geven aan duurzame en hoogwaardige producten, ontwerpen EPLF-leden duurzame en kosteneffectieve producten met een natuurlijke esthetiek. Realistische houtdesigns, natuurlijke en matte oppervlakken en een groeiende voorkeur voor brede planken die interieurs ruim en rustgevend doen aanvoelen, dat zijn de trends van 2025 voor laminaatvloeren.
Naarmate 2025 nadert, richten zowel de multilayer modular flooring (MMF)-industrie als consumenten zich op producten die milieubewustzijn combineren met hoogwaardige kwaliteit.
PPC, totaalleverancier in vloeren, en Rigo Verffabriek, specialist in lakken en coatings, bundelen hun krachten om schaatstalent Isabelle van Elst te ondersteunen op haar weg naar de Olympische Spelen in februari 2026 in Milaan. Met deze samenwerking willen PPC en Rigo, via hun merken Otium at Home en SKYLT, Isabelle helpen haar ambities op het ijs te verwezenlijken en de volgende stappen in haar sportcarrière te zetten.
Gent, 13 november 2024 – Triplaco, de toonaangevende specialist in hoogwaardige platen en afwerkingsmaterialen, blikt met tevredenheid terug op haar succesvolle deelname aan Prowood 2024 in Gent. Het evenement bood een uitstekend platform om de nieuwste innovaties en producten te presenteren, en Triplaco slaagde erin om de aandacht van de talloze bezoekers te trekken met een opvallende stand en twee spraakmakende productintroducties.
Otium at Home, een vertrouwd merk in hoogwaardige, betaalbare matten, laminaat- en PVC-vloeren, breidt zijn aanbod verder uit met de introductie van de Blackline mattenlijn en PVC trap slabs. Deze nieuwe producten zijn ontworpen om een breder aanbod aan stijlvolle en functionele woonoplossingen te bieden, ondersteund door praktische displayopties voor effectieve presentatie in de showroom. En er is meer in het vooruitzicht: in 2025 volgt een verdere uitbreiding van het assortiment.
Wat betekent kleur voor uw producten?
Flanders Flooring Days, dat is naast netwerken ook nieuwe inspiratie en informatie vinden, van deelnemende bedrijven en tijdens seminaries. Net als vorige editie treedt ook dit keer kleurautoriteit Judith Van Vliet aan. Verwacht niet dat ze zich er van af maakt met het benoemen van een trendkleur en enkele generieke tips. Judith is gepassioneerd door kleuren, wat ze betekenen voor mensen en hoe ze zich op verschillende materialen manifesteren. Duurzaamheid, cultuur, psychologie en smaak in één kleurfilosofie. Mis haar seminar niet tijdens de vierde editie van Flanders Flooring Days.
INTR., dé groothandel die met je meedenkt, blijft haar ambitieuze groeistrategie voortzetten met de opening van twee nieuwe INTR. Points in Groningen en Beverwijk. Deze nieuwe locaties vormen een belangrijk onderdeel van de uitbreiding van het INTR. netwerk, waarmee de groothandel zich verder positioneert als een toonaangevende speler in de vloeren- en raamtechniek. Beide INTR. Points zijn centraal gelegen. In Groningen bevindt het nieuwe INTR. Point zich aan de Aalborgweg 10 op industrieterrein Westpoort, en in Beverwijk opent INTR. haar deuren aan Schieland 10a op industrieterrein Kagerweg. De nieuwe locaties zullen in december operationeel zijn en begin 2025 feestelijk worden geopend.
Sense breidt haar assortiment uit met de nieuwe Largo XXL vloerdelen, die met hun royale afmeting van 220 x 26 cm een krachtig statement maken in elk interieur. Wat deze planken echt onderscheidt, is dat iedere plank uniek is, wat zorgt voor een natuurlijke en exclusieve uitstraling. Deze extra lange en brede planken combineren een luxe uitstraling met functionele voordelen. Daarnaast biedt de super matte afwerking een stijlvolle look voor elk interieur.
Met veel trots kondigen we aan dat Ruben Cornelis ons team sinds september versterkt als nieuwe commerciële agent voor Oost- en West-Vlaanderen. Met zijn uitgebreide en jarenlange ervaring in zowel de parket- als interieurwereld, brengt hij een schat aan expertise mee die perfect aansluit bij onze visie op klantgerichtheid en kwaliteit.
Duurzaamheid als integraal bestanddeel van de bedrijfscultuur
Parador geeft het voorbeeld voor een langdurig engagement voor meer duurzaamheid en treedt toe tot het Global Compact van de Verenigde Naties. Duurzaamheid is een belangrijk thema, dat Parador sinds vele jaren in de onderneming verankerd heeft en dat de vloerbedekkingsproducent door een brede waaier van maatregelen in zijn corebusiness implementeert. Parador is nu toegetreden tot het Global Compact van de Verenigde Naties als verder teken van zijn langetermijn-engagement voor meer duurzaamheid.
Producenten tellen af naar vierde editie
Juni 2025 is nog veraf, maar producenten van zachte en harde vloeren kijken al reikhalzend uit naar de vierde editie van Flanders Flooring Days. Het vierdaagse event wordt opnieuw simultaan in showrooms en in The Hub in Kortrijk Xpo georganiseerd. Bezoekers kunnen zich vergapen aan de nieuwste innovaties en rijke tradities. Tapijt steelt vast een stuk van de show tijdens dit unieke vakevent.
PearlPaint Group is volop in beweging. De overname van NelfKoopmans in mei 2023 heeft dat in een stroomversnelling gebracht. Met 18 merken die via verschillende kanalen hun weg vinden naar de gebruikers is een stevige strategie voor de organisatie onmisbaar. ‘Beschermen wat van waarde voor je is’, dat is waar PearlPaint Group voor staat. Bij de nieuwe strategie is ook een nieuw logo ontwikkeld met de pay off: Geef ‘t glans!